Gå til indhold
GRATIS FRAGT TIL PAKKESHOP OVER 399KRGratis fragt til pakkeshop ved køb over 399,-

Handelsbetingelser, Persondatapolitik, Ordre- & Returregler

Handelsbetingelser, Persondatapolitik, Ordre- & Returregler

Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

VetBoxen.dk
c/o Foderboxen Aps
Bybjergvej 6A
kundeservice@Vetboxen.dk
Telefon: 53 53 29 29
CVR nr. 30523784


Betaling

Hos Vetboxen.dk har vi valgt ikke ligge kortgebyrer over på dig som kunde, da vi mener dette gør vores priser mere overskuelige. Så den pris du ser på indkøbskurven, er den pris du betaler.  

Og vi hæver naturligvis først beløbet på dit kort, når varen afsendes.

Hos Vetboxen.dk kan du benytte næsten alle typer kort:

Dankort, Visa/Dankort, eDankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, Diners Club, American Express, JCB, ViaBill, MobilePay 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

Fragt

Hos Vetboxen.dk bestræber vi os efter altid at have en konkurrencedygtig pris på vores fragt og en hurtig levering. Det betyder det altid er gratis selv at hente varen hos os og fragtfrit ved køb over 399,- 

Er dit indkøb ikke stort nok til at give dig fragtfri levering, skal du ikke være nervøs, fragten hos Vetboxen.dk er meget billig, som betyder du kun betaler 29,- for pakker uden omdeling og med omdeling kun 39,-. Vi leverer med PostNord.

Ved afhentning af varer hos Vetboxen.dk's fysiske butik i Skovlunde, er der naturligvis ikke lagt fragt på, du skal dog fremvise gyldigt billedlegitimation i forbindelse med udleveringen af de bestilte varer. Gyldigt billedlegitimation er pas eller kørekort.

Såfremt varen ønskes stillet i en opgang med dørtelefon, carport m.m. kan vi ikke sikre levering, da det er op til den enkelte fragtmand at vurdere, hvorvidt han vil benytte dørtelefonen eller ej. Vi anbefaler derfor, at pakken leveres til en alternativ adresse, som f.eks på dit arbejde, hvis du bor i opgang med dørtelefon og ikke er hjemme til at modtage pakken.

Så vælger du levering til en hjemmeadresse eller firmaadresse er det på eget ansvar.

Vi anbefaler at du undersøger varen ved levering. 

Vi levere normalt indenfor 2-3 hverdage det kan dog ske, at pakken er forsinket grundet Postnord eller fejl på vores lager - hvis ikke du har modtaget din pakke indenfor 2-3 hverdage kan du altid ringe til os på 53532929 eller sende en email til kundeservice@vetboxen.dk.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@vetboxen.dk
 

Klik her for at returformular

Du kan købe et returlabel her:
https://www.vetboxen.dk/products/returlabel


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret

Du har ikke fortrydelsesret på

  • Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (hundetegn).
  • Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt (akvarieplanter).
  • Lægemidler til dyr (loppemidler). I henhold til bekendtgørelse om forhandling af visse jern- og vitaminpræparater samt visse antiparasitære lægemidler til dyr uden for apotek, § 12, må der ikke sælges lægemidler til dyr, som er returneret fra en anden kunde. Vi betragter derfor et returneret lægemiddel til dyr som 100 % værdiforringet fra det øjeblik, du modtager varen.
    Du kan få flere oplysninger ved at kigge på www.laegemiddelstyrelsen.dk eller ringe til dem på telefon 53 53 29 29.

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Vetboxen.dk
c/o Foderboxen Aps
Bybjergvej 6A
2740 Skovlunde
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Husk bon / Ordrebekræftelse

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du også vedhæfter en lille beskrivelse af hvorfor du sender varen tilbage.

Gavekort

Gavekort kan udelukkende refunderes til køber af gavekort. Varer købt med gavekort kan ikke refunderes til et betalingskort eller konto.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Vetboxen.dk
c/o Foderboxen Aps
Bybjergvej 6A
2740 Skovlunde
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen.

I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Vetboxen Online ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på vetboxen.dk er Foderboxen ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@vetboxen.dk.  

 

Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Vetboxen Online Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.

Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Foderboxen Aps via e-mail kundeservice@Vetboxen.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på 53532929 eller sende en email til kundeservice@vetboxen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Nævneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Ved at lægge diætfoder i indkøbskurven, bekræfter du at have læst nedenfor stående. 
Da du muligvis har handlet et Hill's Prescription Diet produkt eller et andet produkt som normalt kun må sælges direkte via en dyrlæge, og som stiller krav til, at du har snakket med din dyrlæge, er det meget vigtigt du er indforstået med disse 3 punkter før du klikker på "kassen": 

1. Jeg bekræfter, at mit kæledyr blev undersøgt af en dyrlæge, der anbefaler brugen af dette produkt på grundlag af hans / hendes diagnose.

2. Jeg er indforstået med, at mens mit kæledyr bliver fodret med dette produkt, anbefales det, at jeg taler med min lokale dyrlæge mindst hver 6. måned vedrørende brugen af dette produkt.

3. Jeg er indforstået med, at jeg øjeblikkelig skal kontakte min lokale dyrlæge, hvis mit kæledyrs tilstand forværres på nogen måde mens jeg bruger dette produkt

Abonnementsbetingelser

Særligt om gentagne levering af foder 

Du har vælge at få dit dyrefoder leveret uge efter uge. Du bestemmer selv, hvor tit du vil have levering. Du kan vælge at få fast levering af foder i intervallerne hver uge til hver 12 uge. Varene bliver sendt med postnord. 

Du kan se vores fragtpriser øverst på denne side.

 

Bindingsperiode

Der er ingen binding på leveringen. Dette betyder, at du som forbruger kan opsige din levering når som helst. Skulle du opsige så sent, at vi ikke kan nå at stoppe leveringen af foderet, bedes du sende dette retur til os i ubrugt og uåbnet tilstand. 

Du skal opsige Fast levering under din konto eller skrive en mail til os på kundeservice@vetboxen.dk

 

Fortrydelsesret på fast levering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på første levering, når du handler hos os. De efterfølgende leveringer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget varen.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsesdagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til Info@Vetboxen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.

Se betingelserne for at fortryde ovenfor under afsnittet ”fortrydelsesret”. Samme betingelser gælder for varer som bliver leveret fast. 

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på kundeservice@vetboxen.dk

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

Med venlig hilsen
Vetboxen.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.08.2020